ВЕЛИКОБУРЛУЦЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА
АДМІНІСТРАЦІЯ
ВІДДІЛ ОСВІТИ
НАКАЗ
В. Бурлук
11.06.12 №
218
Про підсумки методичної роботи
з педагогічними працівниками за
2011-2012 навчальний рік
З метою удосконалення
особистісно орієнтованого спрямування дидактичних, методичних, технологічних та
морально-психологічних аспектів навчально-виховного процесу, розвитку
педагогічної компетентності кожного педагогічного працівника, підвищення рівня
педагогічної майстерності, згідно з планом роботи відділу освіти
Великобурлуцької райдержадміністрації вся науково-методична робота була
спрямована на реалізацію основних положень Національної доктрини розвитку
освіти України у ХХІ столітті та освоєння методичної теми КВНЗ «ХАНО» «Формування професійної мобільності
педагогічних працівників регіону в умовах багатовекторної системи неперервної
освіти». Також була розпочата робота довкола теми, над якою працює район,
- « Створення умов для підвищення
ефективності навчально-виховного процесу, розвитку особистості, здатної до
самореалізації в сучасному суспільстві ».
Вибір провідної теми здійснювався у відповідності до рекомендацій
Головного управління освіти і науки Харківської обласної державної
адміністрації, Харківської академії неперервної освіти.
Реалізація
теми здійснювалась через
діяльність, спрямовану на підвищення педагогічної майстерності педагогічних працівників з одного боку і якості
знань та вихованості учнів з іншого. Головні завдання, які вирішували РМК та
навчальні заклади:
- підвищення рівня професійної
майстерності педагогів, удосконалення форм і методів роботи РМК в період
переходу освітніх закладів на новий зміст загальної середньої освіти ;
- аналіз викладання базових дисциплін ;
- спрямування уваги вчителів на
роботу з обдарованими учнями, організаційно-методичне забезпечення організації
та проведення олімпіад з базових дисциплін, учнівських конкурсів, турнірів,
конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України;
- спрямування роботи на
впровадження основних концептуальних ідей особистісно орієнтованого навчання –
одного із шляхів досягнення якісно нового рівня у вивченні навчальних предметів
шкільного курсу та забезпечення якості знань учнів на рівні вимог освітніх
стандартів;
- сприяння оновленню змісту
освіти на різних ступенях безперервної за такими напрямками:
- орієнтація
навчально-виховного процесу на особистісний підхід до дитини;
- вивчення та задіяння
інноваційних технологій у практику роботи педагогічних працівників;
- методичний супровід навчально-виховного процесу початкової школи
та п’ятих – одинадцятих класів в умовах роботи за новим змістом навчання загальної середньої освіти;
- вивчення, узагальнення і
впровадження в практику ефективного педагогічного досвіду закладів освіти .
- організаційно
- методичний супровід зовнішнього незалежного
тестування учнів.
Методична робота , спрямована на підвищення професійного рівня
педагогічних працівників, приведення фахової та методичної компетенції
педагогічних кадрів до рівня сучасних
вимог, охоплює такі напрямки:
-
освіта
управлінських кадрів;
-
діяльність
методичної ради;
-
діяльність
районних методичних об’єднань учителів - предметників;
-
школа
новопризначеного директора;
-
виявлення,
вивчення та узагальнення перспективного педагогічного досвіду.
Методична робота
реалізовувалась через традиційні колективні ( масові, групові ) та
індивідуальні форми її організації. Основною організаційною формою колективної ( групової ) методичної роботи з
підвищення кваліфікації педагогічних кадрів є методичні об’єднання педагогічних
працівників та постійно діючі семінари для керівників загальноосвітніх
навчальних закладів .
У районі діяли 26 методичних
об’єднань вчителів - предметників, засідання яких проводились із використанням
традиційних та інтерактивних форм роботи.
Діяльність
районних методичних об’єднань була спрямована на вирішення певних
завдань, зокрема:
-
ознайомлення
з найважливішими державними нормативними документами, що визначають методологію
сучасної освіти;
-
надання
педагогічним працівникам допомоги щодо реалізації актуальних завдань розвитку,
вдосконалення і підвищення професійної майстерності, рівня їх психологічної
готовності до роботи в умовах переходу на новий зміст загальної середньої освіти;
-
ознайомлення
з новітніми педагогічними технологіями;
-
вивчення
передового педагогічного досвіду , теорії викладання предмету.
Проведення відповідно до плану РМК засідань РМО
вчителів - предметників ускладнювалось
об’єктивними причинами – погодними
умовами, наступним перевантаженням
навчального процесу. І все ж слід відзначити роботу керівників районних
методичних об’єднань:
-
фізики
Лебідь Тетяни Володимирівни,
-
хімії
Халявки Лариси Євгеніївни,
-
географії,
економіки Харківського Юрія Миколайовича,
-
фізичної
культури Посипайка Олександра Вікторовича,
-
художньої
культури та образотворчого мистецтва Коваленко Олени Федорівни.
Індивідуальна
робота з педагогічними працівниками була спрямована на їх практичну підготовку
до проведення навчальних занять, позакласних заходів, планування поточної
роботи, оформлення шкільної документації тощо.
У 2011-2012
навчальному році значна увага приділялась роботі не лише змісту й суті
інновацій, а й механізмів їх запровадження в практику діяльності колективів,
формування інноваційної культури педагогів. Свідченням цього є науково-практичні
семінарські заняття для керівників загальноосвітніх навчальних закладів району
та їх заступників:
- « Особливості
організації освітнього процесу в навчально-виховному комплексі».
- « Виявлення, вивчення та
узагальнення перспективного педагогічного досвіду в загальноосвітньому навчальному закладі»
- « Організація науково -
методичної діяльності педагогів щодо впровадження інновацій в освіті»
- «Школа
сприяння здоров’ю в умовах освіти сталого розвитку»
Продовжено роботу постійно діючого
семінару з питань діяльності ДНЗ та І ступеня загальноосвітнього
навчального закладу ( Робота з дітьми
п’ятирічного віку). На базі
Червонохвильського НВК у квітні 2012 року було проведено семінар за темою «Наступність
та перспективність дошкільної та початкової освіти».
Однією з основних умов
підвищення кваліфікації педагогів є система роботи з педагогічними працівниками.
Така система роботи спрямована на набуття педагогічними працівниками знань і
вмінь щодо застосування сучасних педагогічних технологій.
З цією метою було у 2011/2012 н.
році було розпочато вивчення досвіду роботи вчителя початкових класів
Григорівського НВК Чернявської Л.М. « Пізнавальні завдання як засіб
пізнавальної самостійності учнів на уроках ».
Узагальнено досвід роботи
Вільхуватського НВК за темою: «Робота з обдарованими дітьми в загальноосвітньому
навчальному закладі», вихователя Великобурлуцького дошкільного навчального закладу «Сонечко»
Кущової Т.М. за темою «Організація
навчально-виховного процесу в ДНЗ на засадах гуманно-особистісного підходу»,
вчителя української мови та літератури Хатнянської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів Саніної Лідії Миколаївни за темою «Упровадження на уроках
української мови інноваційних методів і прийомів», вчителя історії Черненського
навчально-виховного комплексу Гикало Ольги Іванівни за темою «Нестандартні методи та прийоми як засіб
активізації пізнавальної діяльності школярів на уроках історії», вчителя
української мови та літератури
Вільхуватського навчально-виховного комплексу Шеремет Ірини Сергіївни з
питання « Використання інтерактивного навчання як засобу активізації
пізнавальної активності та самостійності учнів».
Розпочато формування електронної бази даних
щодо перспективного педагогічного досвіду та інноваційної діяльності
педагогічних колективів і окремих працівників.
Одним
із шляхів виявлення ефективного педагогічного досвіду, розвитку творчості
освітян , пропаганди кращих здобутків, інноваційних пошуків є проведення районної етапу
виставки-презентації педагогічних ідей,
що проходила у січні 2012 року за темою «Розвиток педагогічної
компетентності та професійної майстерності педагогів регіону», в якій взяли
участь 80 педагогічних працівників із 21 закладу району :
|