ВЕЛИКОБУРЛУЦЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА
АДМІНІСТРАЦІЯ
ВІДДІЛ
ОСВІТИ
НАКАЗ
01.07.2013 Великий
Бурлук № 252
Про підсумки методичної роботи
з педагогічними працівниками за
2012-2013 навчальний рік
Методична робота з педагогічними кадрами у 2012/2013 н. році проводилася
відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про загальну середню
освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про внесення змін
до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти», яким
затверджено 11-річний термін здобуття повної загальної середньої освіти,
мовного законодавства, Національної доктрини розвитку освіти, Державного
стандарту початкової школи, Державного стандарту середньої загальноосвітньої школи, Концепції
виховання дітей та молоді у системі національної освіти, Положення про
Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри,
конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності,
Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності, Програми
«Вчитель», Концепції профільного навчання в старшій школі, рекомендацій щодо
організації методичної роботи з педагогічними працівниками в дошкільних
загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах, Положення про районний
методичний кабінет, Типового положення про атестацію педагогічних працівників,
затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України (далі – МОНУ) від
06.10.2010 № 930, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.2010 №
1255/18550, зі змінами, плану роботи
методичного кабінету відділу освіти на
2012/2013 навчальний рік, на виконання
наказу від 30.08.2012 № 287 «Про організацію методичної роботи з педагогічними
кадрами у 2012 / 2013 навчальному році».
Методична робота у 2012/2013 році була спрямована на реалізацію методичної теми
« Створення умов для підвищення ефективності навчально-виховного процесу,
розвитку особистості, здатної до самореалізації в сучасному суспільстві » (2
рік роботи над темою).
Цільовими освітніми пріоритетами було визначено: визначення змісту, форм і
методів підвищення методичної освіти
педкадрів, аналіз і оцінка її результативності;
вдосконалення змісту профільного навчання; визначення основних напрямків
розвитку та удосконалення змісту навчання і виховання молоді у закладах освіти
району; впровадження нових технологій, комп’ютеризацію навчально-виховного
процесу, досягнень педагогічної та психологічної науки; вивчення, узагальнення
і створення умов для розповсюдження ЕПД; удосконалення уроку як основної форми
НВП; вироблення рекомендацій щодо змісту і форм роботи з обдарованою молоддю;
визначення перспективних потреб науково-методичного забезпечення НВП в навчально-виховних
закладах.
Підсумки опитування педпрацівників закладів з питань методичної роботи
свідчать, що вчителі позитивно оцінюють роботу щодо вдосконалення самої теми, а
також раціональне поєднання колективних, групових, індивідуальних форм роботи.
Методичні теми закладів освіти району були традиційно пов’язані із загальною
методичною темою, а також з темою роботи методичних об’єднань. Структура
методичної роботи постійно удосконалюється відповідно до запитів
педпрацівників, але завжди відображає 3 рівні учасників НВП: адміністративний,
педагогічний та учнівський. Для реалізації поставлених завдань був складений
план роботи методичної ради, на засіданні якої була відпрацьована стратегія
методичної роботи: критерії оцінки творчої активності та професійної
компетентності педагогів; діагностика творчого потенціалу учнів у процесі
викладання базових дисциплін; вивчення і впровадження ефективного передового
досвіду вчителів; удосконалення навчально-виховного процесу на основі сучасних
технологій.
Розвиток цілісної системи методичної роботи в районі з метою її ефективності
здійснювався відповідно до вимог: координація та об’єднання зусиль усіх ланок
системи освіти; відповідність системи внутрішкільної роботи сучасному
соціальному замовленню суспільства і держави в умовах реформування освіти;
системність, послідовність, наступність, безперервність; єдність теорії і
практики; забезпечення використання науково-методичної інформації; творчість і
науковість.
Системний підхід до управління навчально-виховним процесом охоплює всі види
методичної роботи і базується на розв’язанні таких питань: стан
науково-дослідницької роботи учнів і вчителів; впровадження різноманітних форм
методичної роботи; сучасні педагогічні технології у навчально-виховному
процесі; підвищення кваліфікації педпрацівників; атестація педагогічних
працівників.
Протягом 2012/2013 н. року в межах науково-методичної роботи проведено: 5
засідань методичної ради РМК; 2 семінари
для директорів; 2 семінара та 9 нарад
для заступників директорів з НВР;
семінар для заступників директорів з ВР; 5 нарад та 2 семінарів для
психологів та соціальних педагогів; 7 нарад для заступників директорів (ІІ –
ІІІ ступенів); 4 наради з
вихователями-методистами ДНЗ.
Працювали
25 районних методичних об’єднань
учителів-предметників, вихователів ДНЗ, шкільних бібліотекарів.
Управління методичною роботою здійснюється на основі
інноваційного підходу необхідного рівня професійної компетентності педагогів як
умови розвитку освіти.
Різними
формами методичної освіти було охоплено всіх педпрацівників району..........
|